fbpx
Museum Sønderjylland søger en kompetent personalekonsulent

Museum Sønderjylland søger en kompetent personalekonsulent

Museum Sønderjylland søger en kompetent personalekonsulent

Museum Sønderjylland søger en kompetent personalekonsulent til selvstændigt at varetage opgaver knyttet til det personaleadministrative område, herunder håndtering af ansøgninger, ansættelser og fratrædelser, indplacering af ansatte, udfærdigelse af ansættelsesbreve, oprettelse af ansatte i lønsystemet m.v.   Du kommer til at arbejde tæt sammen med museets administrationschef, som bliver din nærmeste leder.

Stillingen er på 37 timer pr. uge og er ledig til besættelse pr. 15. august 2019 eller snarest derefter.

Personalekonsulenten er organisatorisk placeret i afdelingen Økonomi & Drift.

Vi forventer, at du

  • Har en uddannelse i offentlig administration eller anden kontoruddannelse med relevant efteruddannelse indenfor personaleforhold
  • Har kendskab til KLs overenskomstområde samt relevant lovgivning på løn- og personaleområdet samt praktisk erfaring med håndtering af personalesager
  • Kan være superbruger og tovholder på museets elektroniske tidsregistreringssystem (SD MinLøn), museets platform for afholdelse af elektroniske MU-samtaler (MUSskema.dk) og på sigt andre elektroniske platforme i relation til personaleområdet
  • Kan arbejde selvstændigt og med høj faglig kvalitet samt sikre den fornødne dokumentation.
  • Er skarp på den økonomiske administration i forhold til personaleområdet, f.eks. tilskud og refusioner.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige personer og personalekategorier
  • Er erfaren it-bruger herunder har et godt kendskab til MS-office pakken samt er god til at forstå og sætte sig ind i it-systemer i relation til personaleområdet
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til lønsystemet Silkeborg Data.
  • Er åben overfor ad hoc opgaver
  • Har kørekort til personbil

Vi kan tilbyde

  • Arbejde i en organisation, hvor du kan være med til at præge arbejdsgange og relationer
  • En organisation i forandring med masser af energi og mange gode kolleger
  • Mulighed for selv at påvirke arbejdsopgaverne
  • En åben og uformel arbejdskultur

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst med Kommunernes Landsforening.

Dit arbejdssted bliver museets administration i Haderslev. Du må påregne, at du i arbejdstiden vil kunne komme til at køre mellem de forskellige besøgssteder – som udgangspunkt i museets egne biler. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Lisbeth Kristensen på tlf. 65 37 07 20 eller mobil 30 80 26 70.

Send din ansøgning med CV elektronisk til personalekonsulent Susanne Sjøholm Reersdorff på mail susj@msj.dk senest tirsdag den 18. juni 2019.

Ansøgning og relevante bilag skal vedhæftes i doc- eller pdf-format som en samlet fil.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag den 24. juni og torsdag den 27. juni 2019.

Museum Sønderjylland er at af landets store statsanerkendte museer med ca. 150 ansatte. Museet dækker de fire sønderjyske kommuner Haderslev, Aabenraa, Tønder og Sønderborg og varetager det arkæologiske arbejde i Kolding Kommune. Museum Sønderjylland driver en række kendte og ikoniske udstillingssteder og har ca. 150.000 gæster om året. Museets ansvarsområde er vidtfavnende og dækker naturhistorie, kunst, kulturhistorie og arkæologi i det sønderjyske område, men Museum Sønderjylland har desuden stærke relationer og samarbejder over grænsen. Museum Sønderjylland vil i de kommende år arbejde med at modernisere virksomheden og med at styrke museets aktiviteter og besøgssteder for at sikre Sønderjylland et nutidigt, relevant og attraktivt museum på højt niveau.